Dersin Adı | Tutum ve Tutum Değişimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 318 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, tutumların oluşum ve değişim süreçlerinin yanı sıra tutumlara etki eden sosyal faktörler hakkında temel bilgi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, tutumlara yönelik olguları psikoloji alan yazını ışığında incelemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tutum Konusuna Giriş | William D. Crano and Radmila Prislin, “Introduction to Attitudes”, chap. 1 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 3-19. |
2 | Tutum: Doğası ve Ölçümü | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Nature and Measurement”, chap. 2 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 19-87. |
3 | Tutum: Doğası ve Ölçümü | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Nature and Measurement”, chap. 2 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 19-87. |
4 | Tutum: Kaynak ve Oluşum | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Origin and Formation”, chap. 3 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 87-161. |
5 | Tutum: Kaynak ve Oluşum | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Origin and Formation”, chap. 3 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 87-161. |
6 | Ara Sınav | |
7 | Tutum: Değişim ve Direnç | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Change and Resistance”, chap. 4 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 161-237. |
8 | Tutum: Değişim ve Direnç | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Change and Resistance”, chap. 4 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 161-237. |
9 | Tutum: Değerlendirmenin Ötesi | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Beyond Evaluation”, chap. 5 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 237-289. |
10 | Tutum: Değerlendirmenin Ötesi | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Beyond Evaluation”, chap. 5 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 237-289. |
11 | Tutum: İnanç ve Davranışların Karşılıklı Etkileri | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Mutual Impacts of Beliefs and Behaviors”, chap. 6 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 289-337. |
12 | Tutum: İnanç ve Davranışların Karşılıklı Etkileri | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: Mutual Impacts of Beliefs and Behaviors”, chap. 6 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 289-337. |
13 | Tutum: Sosyal Bağlam | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: The Social Context”, chap. 7 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 337-411. |
14 | Tutum: Sosyal Bağlam | William D. Crano and Radmila Prislin, “Attitudes: The Social Context”, chap. 7 in Attitudes and Attitude Change (Psychology Press, 2008), 337-411. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Crano, W. D., & Prislin, R. (2008). Attitudes and attitude change. Psychology Press. ISBN: 9780203838068 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 22 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 32 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | X | ||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | X | ||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest